ماه آگاهی دیابت: پیوستن به برنامه کم کربوهیدرات یک زنگ بیداری برای من بود

27 نوامبر 2018- برای Ann Holloway ، تغيير رويکرد تغذیه ای يک زنگ بيدار باش بود. او اکنون خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در خود کاهش داده و میزان قند خون او به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. او که 82 سال سن دارد، پس از چک آپ سالانه توسط پرستارش برای پیوستن به برنامه کم کربوهیدرات تشویق شد. به او گفته شد که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارد و در واقع مقدار قند خون او به مرحله ی پیش دیابت رسیده است.

او توضیح داد که پس از توصیه ی پرستارش برای شرکت در برنامه ی  Low Carb در وب سایت Diabetes.co.uk به جستجوی آن پرداختم. آنجا بود که من با برنامه Low Carb آشنا شدم، در حالیکه من قبلا هیچ چیزی درباره آن نمی دانستم.

او افزود: از آن زمان به طور کامل عادات غذایی ام را تغییر داده ام، من نمی خواستم برای اصلاح این وضعیت به مصرف دارو بپردازم، و از آنجائیکه دیابت در خانواده ام وجود داشت، بطور فعال برای بازیابی سلامتم تلاش کردم.

به او هیچ توصیه ی قبلی در مورد رژیم غذایی نشده بود، بنابراین شرکت در برنامه Low Carb ، ذهن او را باز کرد و تمایل او را به تغییر در شیوه ی زندگی افزایش داد.

او گفت: با دنبال کردن این روش توانستم بیش از 6.3 کیلوگرم از وزنم را کاهش دهم. قبل از این من احساس خستگی می کردم، اما اکنون انرژی زیادی دارم. من 82 سال سن دارم، اما این به این معنا نیست که دست از مبارزه بر دارم، این روش تغذیه ای مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد، تنها سه ماه پس از شروع این روش، من موفق به کنترل بهتر قند خونم شدم.

در کنار رژیم غذایی، Ann بر شدت فعالیت ورزشی و بدنی خود افزود. او می گوید: من سعی کردم کمی سریعتر راه بروم، هر روز مقداری پیاده روی و گاهی اوقات شنا می کنم. تفاوت زیادی در رژیم غذایی ام در مقایسه با قبل ایجاد نشده است، اما مطمئنا می توانم انرژی بیشتری به دست آورم.

همانطور که اکثر افراد شرکت کننده در برنامه ی کم کربوهیدرات متعجب شدند، Ann از کشف مقدار زیاد قند در غذاهایی که می خورده است، شگفت زده شد.

او گفت: من شگفت زده شدم که میوه ها دارای چنین قند بالایی هستند. مقدار کربوهیدرات در برخی از غذاها بسیار پایین تر از آنچه من فکر می کردم، بود برای مثال خامه یا کرم فِرش( Creme fraiche) دارای قند زیادی نبودند و برخی غذاها دارای کربوهیدرات بسیار بالاتری بودند. این رژیم غذایی، یک رژیم کاملا متفاوت از رژیم های دیگر مانند رژیم های غذایی کم چرب یا کم کالری است. این رژیم قطعا یک زنگ بیدار باش برای من بود.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/nov/diabetes-awareness-month-going-low-carb-was-a-wake-up-call-98792328.html